ניהול מרכזים מסחריים

 

מרכזי מסחר שכונתיים עונים על צרכים מהותיים של תושבי השכונה בתחומי קניות ההשלמה, רפואה קהילתית ומרכזי פנאי. מרבית מרכזי המסחר השכונתיים כוללים סופרמרקט, חנות פארם, מרפאות (בפרט רופא ילדים, רופא משפחה ואחות), בית קפה ו/או מאפייה שכונתית ומספרה. במרכזים שונים ניתן למצוא היצע שונה של עסקים בהתאם למיקום ואופי השכונה.

כיום, מרכזי המסחר השכונתיים נבנים עם פחות שטחים ציבוריים ומשותפים, תכנון המקל על דמי הניהול של הדיירים. כמו כן, ישנה חלוקה של שטחי מסחר ליחידות קטנות יותר (בין 25 ל-100 מ"ר), והחניה היא עילית או מסודרת בחזית המרכז.

אופן הניהול של מרכזים כאלה הוא ייחודי, ונתון ניהול מבטיחה התאמה של תכנית האחזקה לאופיו וצורכיו של כל מרכז מסחרי שכונתי, כמו גם לאופי וצורכי השכונה בה הוא ממוקם.

נתון ניהול פועלת בשיתוף עם היזם ו/או הבעלים של המרכז המסחרי השכונתי במטרה לבנות את מערך הניהול ואחזקה המתאים ביותר עבור המרכז. מטרתנו כפולה: תיחזוק נכון ויעיל של המרכז לרווחת הדיירים/תושבים, והשגת התשואה הגבוהה ביותר האפשרית כדי להפוך  את המרכז למקור רווח עבור הבעלים. תיחזוק יעיל של המרכז המסחרי מוביל לעלייה במספר המבקרים בו, הופך את הנכסים בו למבוקשים מצד בעלי נכסים קיימים ופוטנציאליים, וכך מביא להביא לעלייה ברמת שכר הדירה הממוצע בנכסי המרכז.